Нещодавно депутати затвердили Програму соціально-економічного та культурного розвитку Запорізької області на 2022 рік. Одним з пріоритетних напрямків було визначено – дорожньо-транспортну інфраструктуру.

Перелік доріг Запорізької області, де передбачається ремонт:

  • Будівництво автотранспортної магістралі через р. Дніпро в м. Запоріжжі (автомобільна дорога Н-08
    Бориспіль – Дніпро – Запоріжжя (через м. Кременчук) – Маріуполь «Під’їзд до о. Хортиця
    (автотранспортна магістраль через р. Дніпро у м. Запоріжжі)
    16 550 135,619 9 000 000,0
  • Будівництво автомобільної дороги в обхід м. Мелітополя від автомобільної дороги М-18 Харків –
    Сімферополь – Алушта – Ялта до автомобільної дороги М-14 Одеса – Мелітополь – Новоазовськ (на
    м. Таганрог)
    767 782,524 700 000,0
  • Капітальний ремонт автомобільної дороги державного значення М-14 Одеса – Мелітополь –
    Новоазовськ (на м. Таганрог) на ділянках км 400+892 – км 442+731; км 451+830 – км 604+086
    2 353 784,887 2 000 000,0
  • Поточний середній ремонт автомобільної дороги державного значення Р-37 Енергодар – Василівка на
    ділянці км 3+833 – км 35+133
    804 723,154 800 000,0
  • Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С080802 Велика
    Знам’янка – Кам’янка – /Т-08-05/ на ділянці км 4+900 – км 10+200
    81 000,0 81 000,0
  • Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О080720 /М-18/ –
    Балабине – Малокатеринівка на ділянці км 0+000 – м 3+330
    68 500,0 68 500,0
  • Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О080615
    Гуляйполе – Марфопіль – Новоселівка – Тернове на ділянці км 17+900 – км 21+100
    48 000,0 48 000,0
  • Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О081491 Пологи –
    Кінські Роздори – Андріївка – Нововасилівка – Бердянськ на ділянці км 93+400 – км 102+700
    139 500,0 139 500,0
  • Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О081134 /М-18/ –
    Роздол – Кохане, км 0+000 – км 15+900
    58 332,734 58 332,734
  • Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С081006
    Трудове – Новопилипівка на ділянці км 0+000 – км 13+100
    131 000,0 131 000,0
  • Капітальний ремонт дорожнього покриття в м. Мелітополь, вул. Леваневського (від вул. Івана Алексєєва
    до пр. Богдана Хмельницького) та пр. Богдана Хмельницького (від вул. Дружби до межі м. Мелітополя)
    69 000,0 69 000,0
  • Капітальний ремонт ділянки дороги по вул. Прибережної магістралі від річки Мокра Московка та по
    вул. Автозаводській до пересічення вул. Автозаводської та вул. Новокузнецької з транспортною
    розв’язкою (по типу кільце) в місті Запоріжжі
    81 000,0 81 000,0

На думку експосадовця Запорізької ОДА Олександра Зубченка, на ремонт доріг збираються виділити необґрунтовано багато , далі наводимо його текст зі сторінки у Фейсбук:

У Старуха хочуть будувати золоті дороги
Про це йдеться у програмі соціально-економічного розвитку регіону на 2022 рік, яку днями ухвалили депутати обласної ради. Апетити обласних посадовців просто вражають. Найдешевший ремонт кілометру вузенької сільської дороги Роздол-Кохане на Михайлівщині обійдеться у 37 тис. доларів Це – двохкімнатна квартира у клубному дому із дизайнерським ремонтом на київській Троєщині.
Але Троєщина для керманичів ОДА – не комільфо. І тому найвища ціна дорожніх ремонтів справді безмежна. У лідерах – автошлях Василівка-Енергодар. За 32 км. нового асфальту команда Старуха збирається викласти 800 млн. грн. (25 млн. гривень або 925 тис. доларів за кілометр).
Красиво жити не заборониш – вирішили у нового “дорожнього” зама голови ОДА Геннадія Тимченка і спроектували ще одну золоту дорогу. За 3,3 км. оновленого покриття від Балабиного до Малокатеринівки команда Старуха планує заплатити 68,5 млн. гривень (у середньому 20,7 млн. грн. за кілометр).
Зазвичай, такі занадто високі розцінки свідчать про одне – хтось хоче добряче нагріти руки на бюджетних коштах. Для цього на найбільш лакомі шматочки доріг треба завести “своїх” підрядників. Результатом тандему досвідчених чиновників та воровитих дорожників стане золотий дощ до власних кишень.
А “смотрящих” і “решал” для у коридорах Сірого дому нині хоч греблю гатити.
За свідченнями експертів, відкати на дорожньому будівництві та ремонтах сягають 20-30, а подекуди і 50 відсотків від загальної вартості робіт. Це значить, що із 20 млн. гривень, виділених на ремонт кілометра дороги, 10 можуть просто вкрасти.
Звісно, що крадуть не лище для себе, але й для київського начальства. Як мінімум, 10% від награбованого “зелена влада” витрачає “на партію” – доплати в конвертах своїм депутатам в парламенті та місцевих радах, підкуп силовиків, щоб закривали очі на “велике крадівництво”, ботоферми в Інтернеті тощо. Ну а ниточки топ-корупції тягнуться нагору, до Офісу Президента.
Нагадаємо, минулого року начальник управління комунікацій з громадськістю ЗОДА Олександр Зубченко звільнився з посади.
Фото зі сторінки у Фейсбук