Росія намагається вплинути на результати голосування Американської академії кіномистецтва, яка визначає переможців престижної премії “Оскар”, пише “New York Times”.
Видання вважає, що Кремль намагається унеможливити завоювання “Оскару” двома документальними фільмами, “які йому не подобаються”.
Один з них, “Останні люди в Алеппо” сирійського режисера Фераса Файяда, став мішенню для російської пропаганди одразу після торішньої прем’єри.
Фільм назвали “промоцією Аль-Кайди” та почали “масові інформаційні атаки” на знімальну групу.
“Вони постійно атакують та звинувачують. А я не хочу, щоб людей, які працюють зі мною, мою команду, звинувачували через мене”, – каже пан Файяд.
Режисер скаржиться на те, що він неодноразово зазнавав атак тролів у соцмережах, та вважає, що російська кампанія має на меті дискредитувати його фільм в очах американських кіноакадеміків.
Крім того, групу сирійських волонтерів White Helmets, яка допомагала під час фільмування, на російському ТБ називають “поплічникаим терористів”, які начебто планують “провокацію з використанням хімічної зброї” в Сирії.
Брайян Фогель, режисер іншої документальної стрічки “Ікар” про державну програму допінгу в Росії, був змушений чотири рази змінювати розташування продакшн-студії, використовувати одноразові телефони та постійно переховувати головного персонажа – колишнього голову російської антидопіногової агенції Григорія Родченкова через спроби спостереження та погрози життю.
“Я боюсь за нього, і я знаю, що всі з нас, хто багато робив для того, аби захистити його, також стурбовані”, – каже Фогель.
За словами експерта Ендрю Вайсса, “брудні медіакампанії” з використанням атак в соціальних мережах є “стандартною операційною процедурою”, яку Росія використовує проти своїх уявних ворогів.
Тому Григорій Родченков та його захисники “нервуються небезпідставно”, адже “критики пана Путіна помирали раптово та у жорстокий спосіб”, пише New York Times.