Тема міжнародного аеропорт в Запоріжжі стала топовою для містян одразу після того, як з’явилися нові сполучення, зайшли іноземні авіаперевізники та почала формуватися інфраструктура навколо злітно-посадкової смугу.
Будівництво нового терміналу, відкриття якого планували у березні 2020 року прикувало увагу до аеропорту ще більше. Міські чиновники витягували з цієї теми максимально для піару, а журналісти шукали зради. А вона є всюди, де йдеться про великі суми коштів, така вже ментальність.
Прихильники міського голови “тикали”, мовляв: “От гляньте як все запрацювало, які молодці, – відновили важливий стратегічний об’єкт”. Варто сказати, похвала у цьому плані дійсно заслужена. Міська влада справді зробила для аеропорту багато, вона змогла розвінчати міф про те, що прифронтова область не може претендувати на інвестиції та розвиток, тим паче у сфері комунікації. Сьогодні в аеропорту працюють декілька іноземних авіакомпаній, а в цьому році їх мало побільшати, але тепер не факт, що це трапиться.
Але є й ті, хто переконаний, що влада не здатна так наполегливо витрачати гроші на те, що не принесе їй зиску. І це також може бути правдою, бо ж підтвердження цієї думки ми неодноразово спостерігали на прикладі парків та скверів, на прикладі проспекту Маяковського та славнозвісних стадіонів Пустоварова. Список можна було б продовжити.
Окрім відкатів на будівництві терміналу, які напевно отримали розпорядники коштами, або куратори, кажуть, що аеропорт планувався для Ахметова. Здоровий глузд у цьому є, але мерія звісно все буде заперечувати.
Та коли на запорізький аеропорт “поклав око” Коломойський, плани очевидно рухнули. Ми добре пам’ятаємо слова Олексія Гончарука, який, під час приїзду до Запоріжжя ствердно сказав: ” Аеропорт в концесію віддати плануємо!”. І тут всі в один голос закричали – як, він же власність громади, злітно-посадкову смугу ремонтували за кошт запоріжців, також за гроші з місцевого бюджету будують термінал. Все це правда, але не все так просто, бо ж злітно-посадкова смуга, кажуть належить державі і це розв’язує руки центральній владі, щоб задовольнити чергову “хотєлку” боса.
КП “Запорізький міжнародний аеропорт” приносить прибуток громаді, значна частина коштів з доходу власне і пішла на будівництво терміналу. Тож кожен перший запоріжець, напевно скаже, що таке підприємство місту потрібне, а враховуючи скільки місцевих коштів витрачено на його розвиток, об’єкт втрачати дійсно шкода.
Не зважаючи на те, що злітно-посадкова смуга це державна власність, варіант не дозволити віддати аеропорт в концесію все ж є і схоже мерія почала його реалізовувати, але наткнулася на обшуки. Напевно наївно було б думати, що обшуки є безпідставними. Та само наївно думати, що їх проводять без політичної волі боса. А в боса політична воля рівно там, де є фінансовий інтерес.
Сьогодні міський голова Володимир Буряк пообіцяв боротися за аеропорт, повідомив, що через обшуки заблокували будівництво терміналу і попередив про зрив планів по розвитку КП. Правоохоронці ще вчора сповістили про вручення підозри колишньому менеджеру аеропорту, прізвища не назвали, але якщо це ексдиректор Віктор Біскупський, то це справді прикро, бо ж ця люди була в останні роки директором лише формально і рішень особливо не приймала.
Як би там не було, з аеропортом чи без нього міський голова залишається у виграші, по-перше через відкати (якщо вони були), по-друге – піар, який зараз він обов’язково зробить на темі війни за аеропорт. Після гучних заяв, на кштал – “Не віддамо”, Володимиру Буряку залишається хіба одягнути костюм Бетмена. А нам залишається вірити, що війна пройде безболісно для запоріжців й аеропорт таки залишиться у власності громади.
Читайте також: ПОЛІЦІЯ ЗАПОРІЖЖЯ ОГОЛОСИЛА В РОЗШУК ПІДОЗРЮВАНОГО У СТРІЛЯНИНІ В РЕСТОРАНІ