Мінсоцполітики оприлюднило інформацію про те, що у зв’язку з набранням чинності новими правилами призначення субсидій певним категоріям громадян доведеться повторно подати заяву та декларацію. У зв’язку з цим, представники управління соцільного захисту населення почали відправляти мешканцям, які оформили субсидію раніше, повідомлення з вимогою з’явитися до управління з новими заявою та декларацією.
субсидії

Смс-повідомлення, які надсилаюють співробітники управління соціального захисту населення

Судячи з кількаметрових черг до кабінетів, мешканці Запоріжжя послухалися співробітників управління, як наслідок  прагнуть якомога раніше зайняти чергу до центру, стоять у ній по декілька годин, залишають там останні нерви та часто сваряться, навіть члени сім’ї між собою. Заради чого? Юристи переконані – даремно! Єдинина користь від появи власника субсидії у центрі – полегшення роботи співробітників управління соціального захисту. Все, що вимагають надати спеціалісти, які оформляли субсидію раніше – повинні з’ясувати самі. Є певна група населення, якій справді необхідно з’являтися до центру з певною періодичністю та приносити оновлені документи, але основна частка населення до центрів з повторними заявами йти не мусить! І якщо ви прочитаєте публікацію нижче, яка грунтується на консультації з юристами, можете істотно полегшити собі життя.

Черги до кабінетів у Комунарській районній адміністрації

субсидії

Черги до кабінетів в Комунарській районній адміністрації

Вимоги Мінсоцполітики та місцевих управлінь соціального захисту населення не в повній мірі відповідають дійсності та вимогам нормативно-правових актів у сфері регулювання субсидій.

Зокрема, порядок призначення субсидій як до 01.05.2018 р. так і після цієї дати регулюється постановою КМУ від 21.10.1995 р. № 848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива».

З 01.05.2018 р. просто набула чинності її нова редакція.

Пунктом 14 старої редакції постанови було передбачено, що після закінчення строку отримання субсидії структурні підрозділи з питань соціального захисту населення самостійно здійснюють розрахунок субсидії на наступний період для домогосподарств, які отримували субсидію у попередньому періоді. Для цього структурні підрозділи з питань соціального захисту населення збирають необхідну інформацію без звернення громадян.

Отже, подавши заяву на призначення субсидії, яка відповідала старим правилам, громадяни не повинні були повторно подавати ніяких документів, а субсидія на наступний період призначалася автоматично.

Пункт 16 нової редакції постанови містить аналогічне положення: «після закінчення строку отримання житлової субсидії структурні підрозділи з питань соціального захисту населення самостійно здійснюють розрахунок житлової субсидії на наступний сезон для домогосподарств, які отримували житлову субсидію у попередньому сезоні (крім орендарів, внутрішньо переміщених осіб та осіб, які звертаються за призначенням житлової субсидії на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, а також домогосподарств, у яких кількість фактично проживаючих зареєстрованих осіб менша, ніж кількість зареєстрованих осіб). Для цього структурні підрозділи з питань соціального захисту населення без звернення громадян збирають необхідну інформацію».

Таким чином, постанова не передбачає повторного звернення за призначенням субсидії тих категорій громадян, на яких впливають нові правила (наприклад ті, які раніше не вказували членів своєї сім’ї, зареєстрованих за іншим місцем проживання, і дохід яких не враховувався при обчисленні субсидії за старими правилами).

Будь-яких перехідних положень щодо таких громадян нова редакція постанови також не містить.

Більш того, жодний нормативно-правовий акт не має зворотної дії в часі і регулює тільки ті відносини, які виникли після набрання чинності цим нормативно-правовим актом.

Все це означає, що нові правила призначення субсидії розповсюджуються тільки на тих осіб, які звертаються після 01.05.2018 р. по призначення субсидії вперше.

Насамкінець, відповідно до пункту 22 нової редакції постанови за рішенням комісії надання раніше призначеної житлової субсидії припиняється у разі, коли:

– домогосподарству припинено надання житлово-комунальної послуги (послуг) внаслідок того, що громадянин має заборгованість із сплати обов’язкової частки платежу за житлово-комунальні послуги, встановлену йому під час призначення житлової субсидії і загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день припинення надання такої послуги (послуг);

– громадянин має заборгованість із сплати обов’язкової частки внеску/платежу об’єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком, встановлену йому під час призначення житлової субсидії і загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день внесення подання об’єднанням;

– у заяві та/або декларації громадянин зазначив недостовірні дані, що вплинуло на встановлення права на житлову субсидію або визначення її розміру на суму, яка перевищує 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день призначення житлової субсидії;

– громадянин не повідомив структурному підрозділу з питань соціального захисту населення про обставини, зазначені у пункті 16 цього Положення, протягом 30 календарних днів з дня їх виникнення (мається на увазі повідомлення про необхідність виправлення помилки в персональних даних особи, виявленої під час обміну інформацією із суб’єктами надання інформації).

– виникли обставини, що унеможливлюють надання житлової субсидії, зокрема у разі переїзду домогосподарства в інше житлове приміщення (будинок), іншу місцевість, у разі смерті одинокої особи;

– під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства державним соціальним інспектором виявлено ознаки порушення норм законодавства щодо призначення житлової субсидії, які вплинули на право призначення житлової субсидії або визначення її розміру на суму, яка перевищує 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день призначення житлової субсидії;

– виникнення обставин, зазначених в абзаці сьомому пункту 7 цього Положення (мається на увазі несплата фізичною особою – підприємцем єдиного соціального внеску);

– громадянин, якому призначено житлову субсидію, звернувся із заявою про припинення її надання.

Як видно, у цьому переліку немає такої підстави для припинення субсидії, як неподання повторної заяви з декларацією у зв’язку з набранням чинності новими правилами призначення субсидії.

Як зазначалося вище, якщо подані за старими правилами заява з декларацією відповідали вимогам постанови, то вказані у них відомості не можуть вважатися недостовірними даними через зміну форми таких заяв та декларації.

Мирослава Балабан