Цифровий етикет – досить поширений термін. Він про те, які правила етикету існують і продовжують створюватися у спілкуванні в мережі Інтернет. Прогрес можливостей не стоїть на місці, а отже варто бути у курсі того, як чемно себе поводити і заохочувати до цього інших. Просто спробуйте знайти це в пошуковику: ви здивуєтеся. як багато статей про це написано!
Перш за все це потрібно вам, аби ваші друзі в Інтернеті поважали вас і ваш простір. Щоб через надокучливі телефонні дзвінки та смс-ки не доводилось ставити телефон в авіарежим. Щоб на вас не поширювали в Інтернеті спамні групи та бесіди.Аби не доводилось слухати довжелезні аудіо-повідомлення, слхати які у вас немає можливості, часу або бажання.
У цьому блозі зібрані найважливіші правила цифрового етикету.
- Беззвучний режим – вже норма у публічних місцях. Але не кожний навчився поважати право незнайомих сусідів на тишу.
- Спочатку – привітатися. Інакше люди можуть думати про вас як про нахабу. І матимуть повне прао просто не відповісти.
- Не телефонувати без попередження. Якщо це розмова із кимось старшим за посадою. вком або просто малознайома людина – варто преспросити, чи може він говорити. Особливо, якщо це пізній вечір.
- Не надсилати аудіо-повідомлення без дозволу.
– Людині може бути незручно слухати
– Вона не зможе перечитати повідомлення при необхідності
– Витратить у 10 разів більше часу на прослуховування, ніж на прочитання
- Не вітати кожного підряд із релігійними святами. Ви н мжете бути впевнені на 100%, що людині це потрібно. Вітайте тільки тих, у кому впевнені. І особисто, а не в бесідах!
- Не давайте поради, якщо вас не просили. Навіть якщо прада добра – вона все одно залишається непроханою.
- Не розділяйте одне повідомлення на багато маленьких шматочків із окремих повідомлень.
Це може дратувати вашого співбесідника. Особливо, якщо гучність на його телефоні виявиться ввімкненою.
- Пишіть в зручний для людини час. Якщо по роботі – в робочий час цієї людини. Якщо особисті питання – не раніше 8:00 і не пізніше 21:00
- З відео-повідомленнями та ж сама справа, що і з аудіо. Не надсилайте без попереджень. Часто, на завантаження їх потрібно більше часу, ніж на прочитання смс-повідомлення.
- Якщо людина не відповіла вам відразу, варто написати повідомлення із причиною, чому вам потрібно зателефонувати або повторно взяти слухавку.
Аби бути толерантним – достатньо дотримуватися цих правил. Аби люди поводились до вас так само – поширте цю інформацію для друзів. Та не бійтесь наголошувати на тому, що саме вам не подобається. Бо це ваш комфорт і спокій.