На початку червня ми вже знайомили наших читачів з Оленою Гуржиєнко, власницею клінінгової компанії, якій вдалося в умовах карантину не просто зберегти свій бізнес, а й зберегти доходи на тому рівні, які були у неї до «карантинних часів». Нагадаємо, тоді її фірма просто перекваліфікувалася з прибирань офісів, заводів, квартир, в дезінфекцію під’їздів. Оскільки більшість комунальників чи самих мешканців будинків, не завжди прибирають під’їзди на всі 100%, ця послуга одразу набула попит.

Через деякий час ми знову вирішили зустрітися з пані Оленою, щоб більш детально розпитати жінку, як вона побудувала доволі успішний бізнес в запорізьких реаліях та ще й в час загальнодержавного «локдауну»?

–         Почнімо з того, наскільки вигідно тримати клінінгову компанію у Запоріжжі? Адже на сьогодні через карантинні обмеження доходи більшості громадян значно зменшилися. 

«Чим відмінний малий бізнес від великих корпорацій? Тим, що він дуже швидко приймає рішення в залежності від того, яка ситуація на ринку. Я вже розповідала Regionnews, ми почали мити житлові будинки з хлоровмісними засобами, куди входять протирання поручнів, кнопок домофонів, ліфтів, ручок дверей тощо. А також направили більше сил на послуги, які коштують менше грошей. Якщо ви залишаєте замовлення у клінінговій компанії на прибирання квартири – це не означає, що завтра до вас приїдуть 10 наших співробітників на цілий день, «видраювати» приміщення. Можна замовити «швидке прибирання». Ми витираємо пил на всіх горизонтальних та вертикальних поверхнях. Натираємо дзеркала, прибираємо підлогу сухим та вологим способом. Тобто, якщо у вас немає килимового покриття – ми миємо підлогу після підмітання, якщо є – миємо там, де його немає. Миємо сантехніку у ванній кімнаті: натираємо дзеркало, раковину, ванну, унітаз. Але не відмиваємо старий леп, бо ця послуга оплачується окремо. На кухні миємо посуд, стільницю, фартух, підлогу, підвіконня. Але повторюю, старий бруд не відмиваємо до блиску. Ця послуга коштує від 250-450 гривень (в залежності від площі квартири, примітка авторки). У приватних секторах (будинках, прим. авторки), ціна інша (знову, в залежності від площі, прим. авторки).

Нас часто викликають прибирати не тільки великі будинки, але й однокімнатні квартири. Зараз люди дуже завантажені роботою. Часу на відпочинок майже не вистачає. Ще й на вихідні потрібно ставати спозаранку, інакше доведеться весь тиждень дихати пилом. А за помірну суму можна себе позбавити від неприємної домашньої роботи. Я, як людина з досвідом у сфері клінінгу, скажу вам, що «швидкого прибирання» достатньо для підтримання чистоти. Генеральне прибирання потрібно робити десь раз на півроку. Та все дуже індивідуально. Є люди, яким потрібна ідеальна частота 24 години на добу. Треба виходити зі своїх потреб і  фінансових можливостей.»

blank blank Наочний приклад роботи клінінгової компанії пані Олени. За допомогою спецобладнання, екологічним способом відмито фасад та навіс будівлі.

–          Скільки ж коштує генеральне прибирання? Воно обговорюється з кожним клієнтом індивідуально?

«У нашій роботі без індивідуального підходу неможливо. Головне, щоб людина розуміла, що кожна послуга коштує додаткових грошей. Я й так виконую роботу «понаднормово» того, що замовив клієнт. Для підприємця репутація – це його головна зброя. Якщо замовник послуги задоволений моєю роботою – він звернеться до моєї фірми наступного разу, а якщо пощастить, ще й рекомендуватиме її своїм друзям, родичам, знайомим.

Під час генерального прибирання ми вимиваємо все до блиску, включно зі старим брудом.  Сюди не входить миття жалюзів, хімчистка, прибирання в середині шаф (ці послуги надаються за додаткову плату, прим. авторки). Воно коштує, якщо це однокімнатна квартира – 1800 гривень, двокімнатна – 2400 грн, трикімнатна – 3500 грн.

blank blank

Фото з сайту клінінгової компанії «PurPur»

Ми привозимо весь свій інвентар на місце. Головне, щоб у нас був доступ до квартири, електроенергії й каналізації. Далі замовник вже або йде по своїх справах до закінчення прибирання, або сидить вдома. Після завершення людина приймає роботу й ми розраховуємось. Якщо забажаєте – наші дівчата можуть вимиту кожну деталь інтер’єру окремо за додаткову плату. Як і зі «швидким прибиранням», у будинках генеральне прибирання буде коштувати трохи вище, в залежності від площі кімнат.

Говорили з вами про те, що в залежності від кількості та якості послуг, залежить вартість послуг, згадала один випадок зі свого досвіду. Наведу приклад, щоб читачі розуміли. Була у мене колись замовниця, яка володіла комерційною нерухомістю – стоматологічним кабінетом. Я приходжу, запитую: «А як ми з Вами працюємо? За нормами СанПІНу?» (мається на увазі, державні санітарні правила та норми, прим. авторки). Я ж прекрасно знаю, як треба прибирати в подібних приміщеннях. Наголосила, що це можливо, тільки за більшу суму. Мені доведеться везти дуже багато свого інвентарю. Умовно кажучи, для миття столу має бути одне відро й ганчірка, для миття стін інше відро й ганчірка. Так можна перераховувати дуже довго. Я збільшую свої витрати, мої дівчата витрачають більше часу на роботу, відповідно, ціна має бути вищою. На що відповідь була, мовляв, ні у нас все є, нічого везти не треба. Ми домовилися, що працюємо місяць, якщо є зауваження – одразу їх виправляємо. По закінченню випробного терміну вже вирішимо чи продовжимо співпрацю надалі. Пройшов місяць, жодних зауважень. Працюємо далі. Потім почалися незрозумілі звинувачення. «А вы знаете, что ваша работница мыла стол стоматолога и стены одной тряпкой?», – говорить вона. Я кажу: «Чекайте, ми так працювали місяць, вас влаштовувало. Працювали з тим інвентарем, який нам дали». У відповідь пролунали незрозумілі відмови. В таких умовах ми з нею пропрацювали десь пів року. Коли зрозуміла, що так не може тривати далі, під час телефонної розмови сказала: «Ви знаєте, ми зараз не на тому рівні досвіду, щоб надавати вам якісні послуги, за вашим запитом. Давайте ми ще 10 років повчимося, а потім вже повернімося до цього питання». Власниця стоматології не хотіла нас так просто відпускати, тому я вимушена була їй сказати прямо, що вже жодна з моїх робітниць не хоче у неї прибирати. У слухавку почула прокльони, які у мене дівчата криві, косі… Я швидко перебила монолог, кажу: «Ну от бачите, як вам пощастило, що ми з вами вирішили припинити співпрацю». На цьому розмова завершилася.»

– І часто вам трапляються подібні клієнти?

«Всі люди різні. Стандарти чистости у всіх різні. Це нормально. Головне, із самого початку обговорити всі моменти, щоб наприкінці не з’явилися «сюрпризи» ні для мене, ні для мого клієнта. Форс-мажори, неприємні ситуації можуть виникнути будь-коли, під час будь-якої роботи. Такого не буває тільки з тими, хто нічого не робить.

Я декілька разів «обпеклася» на недобросовісних замовниках. Були такі, що звинувачували мене у тому, що я зламала якусь річ, неякісно прибрала приміщення, тощо. Коли я була впевнена у своїй правоті – пропонувала провести експертизу своїм коштом. Адже для мене було важливо, щоб клієнт розумів, що моя клінінгова компанія виконала свою роботу добротно. Однак, очевидно, їх тоді не стільки цікавило дізнатися правду, скільки щоб я заплатила за розбитий плафон, якого не била, чи зіпсований килим, який мої дівчата вичистили, а потім на ньому знову з’явилися плями. Говорю з такою впевненістю, бо особисто перевіряю їхню роботу, а вже потім викликаю клієнта. Ці одиничні неприємні ситуації навчили мене мудрості. Тепер, коли я чую про дорогущий сучасний ремонт, мармурові поли, позолочені ручки – їду в будинок, щоб перевірити все власноруч. Чи, справді, позолочені ручки за 250 євро італійського виробництва? Килим з натурального хутра? Прям на місці проводжу експертизу. Підпалюю, висмикаю килимове покриття. Так сказати влаштовую шоу, іноді ще й фаєр-шоу (сміється, прим. авторки).

Спостерігаючи за всім цим, замовники іноді дивляться на мене, як на божевільну. Я пояснюю, що мені треба розуміти, з якими матеріалами я працюю. Щоб не вийшло такого, що умовна позолота змилася, а ти потім пояснюй клієнту, як так сталося? Часто доведеться розчаровувати господарів. Виявляється, що виконроби закуповували китайську підробку, а видавали це за фірмові будівельні матеріали.»

blank blank

На цих фото зображено результат роботи клінінгової компанії Олени Гуржиєнко в одному з приміщень продуктових магазинів “АТБ”.  

–          Скільки співробітників у вас працює та, які послуги надає ваша фірма?

«Прибирання квартир, будинків, офісів та комерційних приміщень, хімчистка м’яких меблів та килимів. Миття вікон, фасадів будинків, вітрин та рекламних вивісок, прибирання після ремонтів, контрактне прибирання. Загалом ми робимо все, окрім прибирання ділянок.

У нас сезонна робота. Зрозуміло, що у сезон робітників завжди більше. Двірник, водій-експедитор, прибиральниці. Є люди, які працюють на висоті, є люди, які миють фасади, які займаються хімчисткою. У кожного своя специфіка. Від трьох до 10 співробітників. Може бути більше, в залежності від напливу клієнтів у сезон.  

– А звідки ви набираєте спеціалістів?

«10 років тому, їдучи на ненависну роботу, повторювала собі «треба щось робити?». І ось якось наштовхнулася на рекламу: «Хочете бізнес у своєму місті?». Тут у мене, наче щось тьохнуло в середині. Так розпочалася моя співпраця з франшизою «універсальний прибиральник». Подивилася, що там не треба багато чогось такого, чого у мене було, тож закупила весь необхідний матеріал і почала своє навчання. Там мене навчили азів: як працювати з технікою, як правильно відмивати ванну, вікна, підлогу тощо. До сьогодні слухаю вібанери, відвідую тренінги, де отримую знання, які можна застосувати на практиці. Набутою інформацією ділюся зі своїми робітниками. Одні щиро раді подібному підходу до своєї роботи, інші не розуміють, для чого їм взагалі потрібно вчитися на якогось там прибиральника? От вчилися у мене хлопці, як правильно займатися хімчисткою меблів. Десь через тиждень один з них до мене підходить й говорить:

–  Зачем мы делаем столько лишнего геморроя. Я вот летом работал на маслобойке, мы там так не парались. Посоветовался, а они мне, да на фиг тебе это все надо, эти ковры выбивать, чистить, зачем это все? Если работу можно сделать за пару минут?

Я на нього пильно подивилася й  сказала: «Знаєш, погано робити всі вміють. А ти навчися робити ідеально, так як я тобі кажу, за всіма правилами. Звісно, набагато легше робити все абияк. Але в умовах конкуренції, я з тобою так успішного бізнесу не побудую. Почну втрачати клієнтів. Або ми працюємо так як треба, або прощаємося і я шукаю нового робітника на твою посаду.»

Якісно виконана робота, індивідуальний підхід до клієнта, постійний особистий розвиток – це я вимагаю від себе та від своїх робітників. Є люди, які зі мною працюють вже три роки. Для клінінгу це багато. Є, які не витримують і йдуть шукати щось інше. »

Дякую за цікаву бесіду! Мабуть, варто вказати контакти вашої компанії, щоб попередити зацікавленість наших читачів.

Телефони: 0672898971, 0999160507. Сайт: https://purpur-clining.com

Адреса: Нижньодніпровська 8 офіс 61. Елекронна пошта: @purpurclining.

Проводила бесіду Оксана Щербина