У деяких регіонах ще не оголошено результати ЗНО з математики. Наприклад, у Запорізькій області підсумки оприлюднять з 25 червня. Проте у соціальних мережах вже обговорюють «провал» третини учнів з «дедуктивної логічної науки».

Освітній омбудсмен Сергій Горбачов, вирішив на собі випробувати тестування з математики, щоб встановити чому третина учнів не змогла пройти пороговий бал (10 з 67).

Важливо: за базовою освітою я філогог – і математикою як такою у дорослому житті скільки-небудь глибоко не займався.
Хоча, звісно, постійно доводиться робити велику купу різноманітних розрахунків, але вони не вимагають глибоких знань саме математики – та й довідники під рукою (хоча ними також треба вміти користуватися).
Треба враховувати це такий момент моєї біографії: до завершення 8-го (нинішнього 9-го) класу я мав з математики тверду “4+” (за 5-бальною шкалою, звісно), наразі це було б, мабуть, 9 або, може, і 10 балів.
Потім я перейшов до іншої школи, де математика викладалася, м’яко кажучи, ніяк.
Тому тригонометрія (яка тоді починалася з 9 класу) для мене не те що залишилася великою таємницею, але щоб згадати, чим синус відрізняється від тангенса, треба зазирнути до довідника.
Тому сьогодні всі завдання, де були усілякі косинуси та логарифми, я пропускав: відповіді не знав, дивитися довідники не можна за умовою, а вгадувати не хотів, – пише чоловік на своїй сторінці у Фейсбук.
Пану Сергію довелося використати другу спробу, адже через неуважність зробив три помилки.
На скріншоті – результат вже другої спроби: бо коли перевірив першу, побачив три помилки через власну неуважність (все ж, не тренувався перед тестом 🙂 ) – і одне завдання вирішив правильно за умовою, але в умові була помилка.
Зробивши усі завдання омбудсмен прийшов до висновку, що тестування легке. На його думку, проблема саме в системі навчання.
Висновок філолога з власного досвіду: тест з математики ДУЖЕ простий.
Якщо мати елементарні навички логічного мислення і мінімальну просторову уяву – взагалі нічого складного для достатнього результату.
Але маємо що маємо: з математикою у нас – біда-біда 🙁
І найстрашніше не те, що ми ось зараз отримали такий результат. Жахає те, що нам взагалі достеменно невідомо, де саме починається оцей системний гаплик.
Бо освітні оцінювання в Україні знаходяться на початковому етапі: грошей на це в бюджеті немає.
Ну й двічі поспіль скасування ДПА у формі ЗНО, яка одна могла би показати дійсний стан справ, взагалі закидає нас у якісь абсолютно міфологічні дискусії, де немає фактів, а є лише припущення різного змісту: від суцільної “зради” до переможних реляцій освітянських чиновників.
Що робити?
Перше: критично необхідні регулярні і якісні освітні оцінювання, щоб КОЖНОГО року бачити, де ми зараз, які у нас проблеми – і які треба ставити орієнтири для подолання проблем.
Друге: кардинально переробити програму з математики, сконцентруватися на практичному застосування математичних знань та навичок, всюди, де тільки можна.
Саме реальні життєві завдання, а не відірване від життя абстрагування мають стати основою роботи на уроках математики.
Треба ще чимало всього, але ось це – просто ЖИТТЄВО необхідно.
Бо інакше оця біда-біда з математикою (та і не лише з нею) буде лише поглиблюватися 🙁

Нагадаємо, основна сесія зовнішнього незалежного оцінювання у Запорізькій області цього року почалася з 15 травня. Учасникам дозволяли скласти тести не більше, ніж з 5 предметів. На основну сесію української мови та літератури зареєструвалися близько 9,5 тис. учасників.

На головній – фотоілюстрація