Ще наприкінці минулого року, коли депутати Запорізької міської ради затверджували бюджет міста – 2020 було розуміння того, що грошей бракуватиме.

У порівнянні з минулим роком бюджет мав схуднути майже на 1 мільярд гривень. Відповідно до цього місцева рада планувала та затверджувала доходи та видатки. Попри нестачу грошей витрати на благоустрій та інфраструктуру запланували у тому числі. Втім, пандемія, тривалий карантин і як наслідок невиконання навіть запланованого бюджету змусила місцеву владу плани переглянути, а видатки скоротити. Наскільки істотно? Спеціально для “Regionnews” аналізуємо першочергову програму фінансування благоустрою та інфраструктури з тією, яку затвердили нещодавно – оптимізованою.

Скорочення фінансування інфраструктури та благоустрою

Згідно із рішенням № 32 від 27.05.2020 р. внесені зміни до міського бюджету на 2020 рік, визначено:

  • доходи у сумі 7,12 млрд.., в тому числі доходи загального фонду – 6,87 млрд. та доходи спеціального фонду – 251 млн.грн.;
  • видатки у сумі 7, 9 млрд., у тому числі видатки загального фонду – 6, 44 млрд.. та видатки спеціального фонду – 1, 56 млрд.;
  • профіцит за загальним фондом у сумі – 431 млн.;
  • дефіцит за спеціальним фондом у сумі – 1,3 млрд.;
  • затверджено розподіл витрат на реалізацію місцевих програм у сумі 4, 1 млрд.
  • визначено граничний обсяг місцевого боргу у сумі 1, 8 млрд. та граничний обсяг надання місцевих гарантій у 2020 році у сумі 563 млн. грн.;
  • додатки 1-3, 5-7 викладено в новій редакції.

Так званий секвестр бюджету нерозривно пов’язаний зі скороченням фінансування певних програм.

Пропонуємо аналіз змін у завданнях і заходах, а також орієнтовних обсягах і джерелах фінансування, викладених у додатках 1.1, 1.2, 2 до Програми розвитку інфраструктури та комплексного благоустрою міста Запоріжжя на 2020-2022 роки в редакціях рішень міської ради № 18 від 27.05.2020 р. та № 15 від 18.12.2019 р.

Завдання та заходи поділені за головними розпорядниками бюджетних коштів:

  • департаментом інфраструктури та благоустрою Запорізької міської ради,
  • районними адміністраціями.

Що стосується розпорядника – департаменту інфраструктури та благоустрою можна виділити такі основні тенденції.

Розширено перелік заходів з будівництва об’єктів комунального господарства, до якого крім проєктування, будівництва та реконструкції було включено капітальний ремонт об’єктів благоустрою, світлофорних об’єктів, об’єктів зовнішнього освітлення, а також субвенцію обласному бюджету на співфінансування інвестиційного проекту «Реконструкція площі Фестивальної в м. Запоріжжі» в розмірі 50 млн. грн.

Капітальний ремонт об’єктів благоустрою, світлофорних об’єктів, об’єктів зовнішнього освітлення раніше були передбачені окремим завданням програми. Разом з цим загальний обсяг фінансування зменшено у 2020-2021 роках з первісного 159 тис. грн. до 121 тис. грн.

У первісній редакції додатків до Програми планувалося внести 2555,948 тис. грн. до статутного капіталу комунального підприємства електромереж зовнішнього освітлення «Запоріжміськсвітло». В оновленій редакції запланований внесок до статутного капіталу КП «ЕЛУАШ» в розмірі 3165 тис. грн. за рахунок субвенції з державного бюджету на здійснення заходів соціально-економічного розвитку.

В цілому збільшено фінансування утримання та поточного ремонту об’єктів благоустрою у 2020-2022 роки з 531323,772 тис. грн. до 543790,157 тис. грн. Різниця між першочергово запланованими коштами та внесеними до оновленої програми – 12 466, 385 тис. грн.

Разом з цим істотно скорочено фінансування капітального ремонту об’єктів благоустрою.

Зокрема в первісній редакції додатків до Програми на капітальний ремонт об’єктів благоустрою, світлофорних об’єктів, об’єктів зовнішнього освітлення, як окреме програмне завдання було передбачено 14262,807 тис. грн. В новій редакції на ці заходи передбачено 13085,395 тис. грн., при цьому ця сума тепер включена в і без того зменшений обсяг фінансування будівництва об’єктів комунального господарства (121036,202 тис. грн.), про що було зазначено на початку.

Разом з цим з’явилися хоч і невеликі, проте нові рядки витрат в рамках капітального ремонту об’єктів благоустрою: встановлення малих архітектурних форм та засобів регулювання дорожнього руху на загальну суму 130,510 тис. грн. в 2020 році.

Майже незмінними лишилися заходи з утримання та поточного ремонту об’єктів дорожньої інфраструктури, проте фінансування проектування, будівництва, реконструкції та капітального ремонту зменшилося у 2020-2021 роках з 173244,019 тис. грн. до 55718,029 тис. грн.

Додано фінансування заходів з формування страхового фонду документації на 39,291 тис. грн., а також проведення будівельно-технічної експертизи на 190 тис. грн.

Незмінним лишилося фінансування підготовки територій міста для проведення загальноміських заходів та святкування Новорічних і Різдвяних свят, а також надання ритуальних послуг окремим категоріям громадян.

Що стосується першого розпорядника – районних адміністрацій,  можна виділити такі основні тенденції.

Дещо зменшено фінансування проектування, будівництва та реконструкції об’єктів комунального господарства у 2020-2022 роках з 231755,164 тис. грн. до 214866,239 тис. грн. фактично різниця становить – 16 888,925 тис.грн.

Істотно зменшено фінансування проектування, будівництва, реконструкції та капітального ремонту об’єктів дорожньої інфраструктури з 40354,211 тис. грн. до 6718,033 тис. грн., однак фінансування поточного ремонту таких об’єктів лишилося незмінним на рівні 32000 тис. грн., як і реалізація проектів-переможців громадського бюджету.

Зменшено фінансування проведення благоустрою території районів у 2020-2022 роках зі 165798,251 тис. грн. до 134016,638 тис. грн.

Найбільше «не пощастило» Дніпровському та Комунарському районам Запоріжжя, фінансування яких зменшено майже вдвічі.

При цьому збільшилося фінансування на виконання доручень депутатів обласної ради за рахунок появи відповідних витрат крім Шевченківського району міста ще й у Комунарському районі.

Щодо орієнтовних обсягів та джерел фінансування, то загальна картина виглядає таким чином.

Із загального обсягу фінансування з міського бюджету в розмірі 2085810,776 тис. грн. залишилося 1895074,138 тис. грн. фінансування з міського бюджету, з’явилося фінансування з державного бюджету в розмірі 3165 тис. грн., з обласного бюджету в розмірі 393,809 тис. грн., а також 170 тис. – іншої субвенції.

Мирослава Балабан

аналіз рішень Запорізької міської ради О. Пеньков