Вже тривалий час запоріжців турбує проблема аварійного стану Запорізької ГЕС, щоденно на переїзді кілометрові затори, цьогоріч крізь ями видно навіть металевий каркас конструкції.
Причини такого стану дороги багато, а глобальна реконструкція світить об’єкту ще нескоро. Сьогодні через греблю проходить 3,5 тисячі авто за годину. Таке перевантаження призводить до швидкого та посиленого руйнування металевих споруд. Враховуючи той факт, що при її будівництві, в тридцятих роках минулого століття, передбачалося, що максимальне навантаження буде складати 6 тонн. Зараз навантаження на греблі складає 32 тонни. Тому, рух транспорту по ГЕС стає дедалі небезпечнішим.
Вчора, 5 лютого, це питання обговорювалась на засіданні в мерії. Володимир Буряк пояснює, що рішення цієї проблеми в першу чергу залежить від Дніпровської ГЕС
“Я не можу використовувати бюджетні кошти на ті об’єкти, які не належать місту, оскільки це нецільове використання грошей”, – стверджує мер.
Представник Дніпровської ГЕС зазначає, що вирішенням цієї проблеми активно почали займатися ще у 2018. Однак, на жаль, все закінчилося без успіхів. А у січні цього року повторно були подані документи на тендерну процедуру. І вже в травні 2019 запланований глобальний ремонт греблі. “Ми почнемо одразу, як тільки покращаться погодні умови і потеплішає”, – обіцяє баланчоутримувач.
Наразі проводиться ямковий ремонт. І вже в минулі вихідні, коли рух транспорту був значно менший, ніж у будні, було покрито асфальтом 150 метрів дороги. Володимир Буряк зазначає, що “така ситуація буде тривати не тиждень й не місяць, а постійно”. Після чого, оголошує чіткий план дій.
Перш за все, буде введена заборона в’їзду на греблю великогабаритного транспорту, вагою більш ніж 25 тон. Перед в’їздом до Запоріжжя та на трасі будуть встановлені знаки та інформаційні табло, які повідомлятимуть про обмеження руху транзитних авто. Додатково це контролюватиме патрульна поліція. Рух великогабаритного транспорту буде дозволений тільки через мости Преображенского і тільки в нічний час, з 22:00 до п’ятої ранку, щоб не перевантажувати споруди. Що стосується громадського транспорту, то скоро буде встановлений реверсний рух. Також буде введено обмеження швидкості руху транспорту до 40 км/год. Крім цього, запущений ще один тендер на ремонт усіх доріг у Запоріжжі.
На завершення, мер наголошує, що “ремонт греблі – це наша спільна робота, яку потрібно зробити, ми маємо зберегти те, що потрібно зберігати не на один рік”.